Bukuku “QLoA” Go Internasional

Alhamdulillah, terima kasih ya Allah, buku saya “Quranic Law of Attraction: Meraih Harapan Dengan Energi Ilahi (hikmah mizan)” telah diterjemahkan dalam bahasa Malaysia. Hari ini, buku saya tersebut sedikit dikupas dalam blog seorang pembaca dari Malaysia. Silahkan lihat di http://melorr.blogspot.com/2009/03/quranic-law-of-attraction-by-rusdin-s.html atau http://rawatan-holistik.blogspot.com/2009/03/ulasan-buku-quranic-law-of-attraction.html

Terima kasih teman-teman atas doa-doanya. Terima kasih buat teman-teman FLP DKI Jakarta, teman-teman Sekolah Kehidupan, teman-teman penulis bestseller, dan pembaca buku-bukuku. Terima kasih ya Allah, telah Engkau mudahkan diri saya untuk menulis dan menulis.

21 thoughts on “Bukuku “QLoA” Go Internasional

  1. Muhammad Ihsan Laidi berkata:

    Alhamdulillah . Akhirnya akh rusdin bisa mewujudkan cita-citanya, menjadi penulis yang tetap komitmen untuk mencerahkan hati-hati yang tengah layu dan haus dengan cara baru mempelajari islam. Menulis buku dengan tema keislaman yang sesuai sunnah tapi dikemas apik untuk mengikuti fenomena kekinian memang harus ada yang berani menggarap ruang lingkup ini, karena disetiap sisi kehidupan pasti ada mad’u yang tengah menunggu hidayah dan inspirasi luar biasa dari orang-orang yang lura biasa.

  2. arifinkasugaromio berkata:

    assalamualaikum kak,

    sukses selalu yah buku-bukunya…

    semoga buku-buku yang lain juga ikut menyebar ke seluruh penjuru dunia. salut deh.

  3. Mohd Faizul berkata:

    Saya baru sahaja selesai membaca buku tersebut. Ternyata ianya memberi semangat untuk saya memdapatkan apa yang saya mahu. Thanks

  4. Inamohamed berkata:

    Salam Sejahtera buat Saudara Rusdin,

    Saya pembaca dari Malaysia. Saya telah membeli buku saudara QLoA pd petang kelamrin dan telah habis membacanya dlm tempoh sehari. MasyaAllah, begitu benar apa yang saudara tuliskan. InsyaAllah, saya akan mengulang baca buku tersebut kerana saya berhasrat mengamalkan setiap apa yang diajarkan. 3 konsep mudah doa, syukur dan sabar. Sememangnya setiap kali selesai solat, saya sering berdoa agar Allah s.w.t menyucikan hati saya sesuci-cucinya luar dan dalam, dalam & luar agar tiada lagi titik hitam di dalam hati. Buangkan segala sifat mazmumah dan jadikan saya orang yang sentiasa ikhlas di dalam setiap amal perbuatan dan pekerjaan. Saya juga berdoa agar Allah s.w.t menjadikan saya orang yang sabar dan redho dengan segala ketentuanNya dan jadikan saya orang yang sentiasa bersyukur di atas segala nikmat yang dilimpahiNya.

    Semoga sauadar terus mendapat keberkatanNya. Amin.

  5. Rohaya berkata:

    salam,
    akak pembaca dr M’sia, buku yg sgt dinanti-nantikan, dah baca byk buku abt LOA drpd penulis barat, tapi bila baca ada rasa yg tak kena, kalau diamalkan dgn. cara mereka lagi rasa tak kena, kebergantungan terhadap Allah tiada. Terima kasih Allah, kerana memberi ilham pada saudara Rusdin untuk menulis buku ini, dan seterusnya untuk PTS menterjemahkan kepada bahasa melayu.

    menanti buku rusdin yg lain untuk diterjemahkan. Marilah sama2 kita memohon pada Allah supaya terus diberi petunjuk ke arah jalan yg lurus, amin.

    Terima kasih kerana sudi berkongsi ilmu.

  6. norlizan berkata:

    Alhamdullilah. Saya baru habis membaca buku ini pada 2/5 yang lalu. Selalunya saya menghabiskan membaca buku dlm 1 hari sahaja. Tetapi QLoA saya mengambil masa 3 hari. Kenapa? Sebab saya mahu menghayati setiap perkataan yang tertulis dengan sepenuh jiwa. Terima kasih kerana menghasilkan buku ini yang sangat membangunkan jiwa dan menenangkan hati yang gundah ini. Walaupun ianya hanya perkara yang biasa sahaja dibincangkan tetapi amat padat, tepat dan bernas. Sebelumini kita dengar perkataan doa, sabar dan syukur tetapi hanya tahu ianya secara am sahaja. Terima kasih dan alhamdulillah

  7. Ismail berkata:

    Salam saudara Rusdin,semuga dirahmati Allah.
    Bagaimana saya boleh dapatkan buku saudara yang lain?Boleh email kepada saya?Untuk makluman,saya sudah membaca buku Quranic LOA,amat menarik dan menyentuh perasaan.

  8. rusdin berkata:

    syukur alhamdulillah. Terima kasih untuk semuanya, untuk pembacaku di Malaysia dan dimanapun berada.
    Buku-buku saya lainnya dapat diperoleh melalui belanja online. silahkan di search aja dengan google. sekali lagi terima kasih.

  9. dzul berkata:

    aslamualikum saudara? saya mempunyai satu cerita yang unik, sebelum ini saya telah banyak membaca dan mengkaji mengenai dengan hukum LOA ini dari buku2 keluaran dari barat, satu hari saya berniat dan mengambarkan suatu hari nanti muncul sebuah buku yang menghuraikan mengenai dengan hukum LOA ini yang berteraskan islamic dan pembuktian dari alquran. ahlamdulilah sekarang buku quranic LOA telah ada ditangan saya dengan izin allah dan yang menkjubkan apa yang saya niat dan visulisasikan menjadi kenyataan, subhanallah hebatnya ilmu ALLAH swt.

  10. Ahmad El-Muhammady berkata:

    Salam Saudara Rusdin.
    Alhamdulillah, sekarang saya sedang membaca buku yang ditulis oleh saudara yang diterjemahkan dalam bahasa Malaysia. Ianya sungguh bermakna bagi saya. Tulisan tersebut penuh dengan keikhlasan dan pengajaran yang sangat praktikal. Semoga Allah merahmati saudara dengan kemurahan rekezi dan keberkatan umur, supaya saudara dapat memberikan sumbangan kepada umat Islam seluruh rantau kita dan dunia Islam. Amin.

  11. anildzaf berkata:

    Salam saudara Rusdin,
    Saya dari Malaysia, telah membaca buku QLOA karangan saudara. Terima kasih atas atas perkongsian ilmu yg bermanfaat. Jazakallah….

  12. rusdin berkata:

    Terima kasih semuanya. Mohon diamalkan dan dibagikan ilmunya ke saudara yang lain.
    Salam sahabat dari saya di Indonesia.

  13. Pn Nora berkata:

    Assalamualaikum Rusdin..saya adalah salah seorang daripada jutaan pembaca buku Quranic Law of Atraction…saya sedang membaca buku saudara versi Bahasa Malaysia. Sudah sampai bab ‘Cara saudara bertindak balas dengan al Quran..:) Sahabat-sahabat saya dan saya merasakan buku sangat memberi kesan kepada kami. Alhamdulillah, Allah telah menemukan kami dengan buku ini..Terima kasih Rusdin..

Tinggalkan Balasan

